تست سوم

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، برخی در تایید سینمای کمدی گیشه، مدعی شده اند که زندگی هر روزه در جامعه ایران تجربه واقعی هرگونه درام و ژانر جدی است. در نتیجه نیازی نداریم تا سینمای ما نیز به این فضای غم زده بیفزاید؛ در کنار این تحلیل اما برخی از منتقدان و صاحبنظران، سینمای امروز گیشه با نمایندگی کمدی های سخیف را عقبگردی تاسف آور به دوران فیلمفارسی می بینند؛ نظری که به لحاظ محتوایی و آنچه در نمایش و بازنمایی آن در این سبک از فیلم ها می بینیم، دور از ذهن به نظر نمی رسد. فیلمفارسی ها اساسا جلوه و نمادی از دوران سرشکستگی سینمای ایران هستند، یعنی زمانی که سینما نه جلوه ای برای ارائه فرهنگ که صرفا ظرفی برای مظروفی بی کیفیت بود. دوره ای که هدف نه فرهنگ و جامعه و ارزش ها که تماما سرگرمی بود؛ آن هم سرگرمی در پایین ترین رده ی کیفی خود. به طور کلی مولفه های فیلم فارسی را می توان در چند عنصر دید که با مقایسه ای اجمالی با کمدی های امروز همخوانی بسیار بالایی دارند؛ طنز سخیف و دست کم گرفتن سطح فهم و درک و دریافت مخاطب یا بیننده، بهره گیری از شخصیت های روزمره، اختلاف طبقاتی، بهره گیری و عمدتا تقلید از المان های سینمای هالیوود، درگیری و جدال سنت و مدرنیته، سوژه ها و داستان هایی که با کمترین خلاقیت دائما تکرار و بازتکرار می شدند.

۹ | بهمن | ۱۳۹۷ ۶۸ ۰

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، برخی در تایید سینمای کمدی گیشه، مدعی شده اند که زندگی هر روزه در جامعه ایران تجربه واقعی هرگونه درام و ژانر جدی است. در نتیجه نیازی نداریم تا سینمای ما نیز به این فضای غم زده بیفزاید؛ در کنار این تحلیل اما برخی از منتقدان و صاحبنظران، سینمای امروز گیشه با نمایندگی کمدی های سخیف را عقبگردی تاسف آور به دوران فیلمفارسی می بینند؛ نظری که به لحاظ محتوایی و آنچه در نمایش و بازنمایی آن در این سبک از فیلم ها می بینیم، دور از ذهن به نظر نمی رسد
فیلمفارسی ها اساسا جلوه و نمادی از دوران سرشکستگی سینمای ایران هستند، یعنی زمانی که سینما نه جلوه ای برای ارائه فرهنگ که صرفا ظرفی برای مظروفی بی کیفیت بود. دوره ای که هدف نه فرهنگ و جامعه و ارزش ها که تماما سرگرمی بود؛ آن هم سرگرمی در پایین ترین رده ی کیفی خود.
به طور کلی مولفه های فیلم فارسی را می توان در چند عنصر دید که با مقایسه ای اجمالی با کمدی های امروز همخوانی بسیار بالایی دارند؛ طنز سخیف و دست کم گرفتن سطح فهم و درک و دریافت مخاطب یا بیننده، بهره گیری از شخصیت های روزمره، اختلاف طبقاتی، بهره گیری و عمدتا تقلید از المان های سینمای هالیوود، درگیری و جدال سنت و مدرنیته، سوژه ها و داستان هایی که با کمترین خلاقیت دائما تکرار و بازتکرار می شدند

نظرات

نظری ثبت نشده است، اولین نفر باشید

نظر دهید
قوانین ارسال نظر
ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظراتی که حاوی توهین باشند منتشر نخواهند شد لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

مطالب مرتبط